Bladenmaken
Ik was ruim 25 jaar als bladenmaker werkzaam binnen tijdschriftuitgeverijen, o.a. binnen de mediaconcerns VNU, Brouwer Groep en Springer Science & Business Media. Gedurende drie jaar werkte ik als directeur/uitgever van een vaktijdschriftenuitgeverij van de Mercurius Groep. In 2001 keerde ik terug naar customer media om o.a. als creative director enige jaren creatief leiding te geven binnen verschillende bureaus. Als consultant was ik betrokken bij veranderingstrajecten, redactionele coaching en workshops. Over het bladenvak schreef ik een tweetal boeken: Bladenmakers en makers van bladen (1995) en Pitchen is topsport (met Sak van den Boom, 2012).
Tekst en consult
Schrijven en wandelen zijn mijn belangrijkste activiteiten. Bijna altijd publiceer ik over onderwerpen met betrekking tot geschiedenis, literatuur en landschap. Af en toe verzorg ik een volledige productie in de vorm van een boek, tijdschrift of brochure. Ik denk ook graag mee over concepten of andere uitingen en ik neem zitting in redacties en jury’s.